Oxidul de zinc in culorile de ulei pentru artisti

Oxidul de zinc are limitări demne de remarcat – în principal, prea mult zinc face un film de vopsea fragil. Aceste probleme au fost studiate în profunzime de Marion Mecklenburg și Charles Tumosa de la Smithsonian Center for Materials Research and Education. Mecklenburg a fost primul care a avertizat că nivelurile de oxid de zinc devin prea mari în multe mărci de vopsea cu ulei.

Robert Gamblin i-a vizitat pe Marion și Charlie în laboratorul lor de la Smithsonian în 2000 și a discutat despre cercetările lor. De atunci, le-am urmat liniile directoare pentru a menține conținutul de oxid de zinc în amestec cu alți pigmenți sub 15%. Nivelurile de zinc din Titanium Zinc White sunt mult sub această linie directivă de 15%. De atunci comunicăm despre preocupările asociate utilizării de prea mult alb de zinc către întreaga comunitate de pictorii.

Credem că cercetările din Mecklenburg și Tumosa sunt incredibil de valoroase și sperăm că ajută pictorii să facă alegeri care să ducă la lucrări de artă mai durabile. De asemenea, considerăm că trebuie pus în context. Studiul afirmă: „Acesta (oxidul de zinc) este deosebit de problematic pe pânza pregătită cu grund acrilic”, este un punct important de menționat. Susținem utilizarea suporturilor rigide pentru toate picturile, deoarece toate filmele de vopsea devin mai puțin flexibile în timp. De asemenea, pledăm pentru utilizarea Gamblin Oil Painting Ground peste gesso acrilic. Natura extrem de absorbantă a gessoului acrilic îndepărtează liantul de ulei de straturile proaspete de vopsea, reducându-le flexibilitatea.

Albul de zinc poate fi folosit ca alb pentru glazuri, în cazul în care stratul de vopsea trebuie să modifice lumina sau atmosfera fără a ascunde culoarea de dedesubt. Este de departe cel mai transparent alb și cel mai bun în facilitarea transferului de lumină prin straturi subțiri de glazură. Cele mai bune trei medii de glazurare contemporane, Gamblin Galkyd Lite, Gamblin Galkyd și Neo Megilp sunt toate foarte flexibile și vor ajuta la atenuarea fragilității albului de zinc utilizat cu ușurință în glazuri transparente subțiri sau straturi opace amestecate.

Zinc White are aplicații limitate, dar poate fi utilizat cu succes, respectând anumite condiții. Pictorii ar trebui să picteze pe suporturi rigide și să utilizeze numai cantități mici (<15%) de Zinc White în amestec cu alte culori. În cazurile în care proprietățile Zinc White sunt de dorit, luați în considerare adăugarea unor medii de pictură flexibile pe bază de alchide pentru a atenua fragilitatea. Ca regulă generală, evitați Zinc White ca alb de amestecare, deoarece trebuie folosit o cantitate mai mare pentru a obtine o nuanță mai deschisă – formulă care va duce cu siguranță la o peliculă de vopsea fragilă.

Gamblin produce alte 9 tonuri de alb care sunt mai stabili decât Zinc White.

***

By: Gamblin Colors (https://gamblincolors.com/getting-the-white-right-by-robert-gamblin/)

Leave a Reply

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.