Alegerea albului potrivit din culorile de ulei Gamblin

Albul pe care îl alegem determină în mare măsură experiența noastră de pictură: cum se vor nuanța și amesteca culorile de ulei, cum se vor simți sub pensulă sau cuțit și cât de opace vor fi straturile de vopsea. Puterea de nuanțare, textura, temperatura și timpul de uscare sunt toate considerente importante atunci când alegeți un alb. Există un spectru complet de posibilități, iar linia noastră le îmbrățișează pe toate. Când Robert Gamblin a început să facă culori, a început prin a face alburi. La început au fost trei. În ultimii peste 40 de ani, ne-am extins și ne-am rafinat selecția de alburi. Acum avem unsprezece culori de ulei alb diferite pentru a servi nevoilor dumneavoastră artistice, disponibile in trei game: Culori ulei 1980 Oil Colors, Culori ulei Artist Grade Oil Paint, Culori ulei Fastmatte Oil Paint (scoase din productie).

Textura

Textura vopselei este atât cea mai personală, cât și cea mai importantă caracteristică. Pentru majoritatea pictorilor, senzația și posibilitățile de marcare ale albului sunt cele mai importante pentru munca lor. Alburile noastre variază de la moale și neted sub pensulă, la untos, la rigid și dens.

Alb moale

Cele mai moi culori albe de ulei Gamblin sunt Radiant White și 1980 Titanium White. Fără modificări, acestea sunt cele mai ușor de pensulat – ceea ce înseamnă că aceste culori au cea mai mică rezistență sub pensulă sau cuțitul de pictat.

Alb unt

Albele onctuoase, Titanium White și Titanium Zinc, se află într-o zonă de mijloc ideală de textură. Direct din tub, ambele au o textură “scurtă” – ceea ce înseamnă că se rup curat și rapid din pensulă și fac o urmă de impasto frumoasă și clară. Niciuna dintre ele nu este prea rigidă sub pensulă sau cuțit. Și ambele pot fi împinse – cu doar puțin mediu – pentru a fi făcute mai moi. Cu doar puțin mediu fluid, periabilitatea este crescută; vopseaua devine mai moale și are mai multă fluiditate.

Alb rigid

Cel mai rigid și mai dens alb de la Gamblin, Flake White Replacement, exercită o rezistență mai mare sub pensulă și cuțit de paletă. Flake White Replacement se manevrează ca albul de plumb. Acest lucru înseamnă că are o textură mai “lungă” – cu mai multă tragere, sau rezistență, pe pensulă. Această calitate specifică înseamnă că poate reproduce cu ușurință impasto-ul unei picturi impresioniste pictate în strat gros. Flake White Replacement este o recreare a proprietăților de lucru de bază ale albului de plumb tradițional, fără toxicitatea carbonatului de plumb, fiind realizat cu pigment de dioxid de titan. Liantul său este un amestec de ulei de in rafinat și ulei de stand.

Textura albului Fast Matte Titanium White ocupă un spațiu unic. Timpul său de configurare rapidă înseamnă că artiștii pot adăuga straturi mai repede și pot crea semne rupte fără a se ridica sau a se amesteca ușor în stratul de vopsea umedă de dedesubt. Din tub, Fast Matte Titanium White se va simți mai granulat și puțin mai dens decât Titanium White-ul nostru tradițional. Textura rigidă și mai granuloasă permite realizarea de semne mai sparte și o pensulație definită – calități apreciate de pictorii plein air.

Timp de uscare

Alb cu uscare rapidă

În general, alburile realizate cu ulei de in se vor usca mai repede decât cele realizate cu uleiuri de șofrănel, mac sau nucă. Pentru o uscare și mai rapidă, albii noștri speciali, Fast Dry Titanium White și Fast Matte Titanium White, sunt formulați pentru a se usca considerabil mai repede decât culorile tradiționale în ulei. Fast Dry Titanium White păstrează proprietățile de lucru ale albului nostru tradițional Titanium White, dar, prin comparație, se va usca cu o zi sau două mai repede.

Fast Matte Titanium White se va usca în 24 de ore, ajungând la suprafața mată și elegantă preferată de mulți pictori pentru etapele de subvopsire. Rășina alchidică este utilizată în Fast Matte Titanium White, pe lângă un liant tradițional din semințe de in. Suprafața mată conferă culorilor o strălucire profundă și moale și este ideală pentru prinderea straturilor de vopsea ulterioare.

Viteza de uscare rapidă înseamnă că pictorii pot rămâne în fluxul sesiunii de pictură mai mult timp, cu posibilități de stratificare și de marcare dincolo de Titanium White sau Fast Dry Titanium White tradiționale.

Alb cu uscare lentă

Pentru pictorii care doresc să lucreze din umed în umed sau care doresc mai mult timp deschis fără a folosi mediumi, recomandăm folosirea Radiant White. Radiant White nu este modificat în vreun fel pentru a se usca lent; este doar, în mod natural, cel mai lent alb care se usucă lent din gama noastră, la aproximativ cinci zile în straturi subțiri. Flake White Replacement se află pe locul 2 ca fiind cel mai lent la uscare, cu o viteză de uscare cu o zi sau cam așa ceva mai rapidă decât Radiant White.

Puterea de colorare

Albul tău îi copleșește rapid pe ceilalți sau le modifică subtil valoarea? Puterea de colorare puternică sau slabă este un alt aspect pe care trebuie să-l luați în considerare în alegerea albului. Mai jos sunt prezentate toate cele unsprezece alburi folosite ca nuanță pentru Albastru Ultramarin pentru a demonstra puterea lor relativă de nuanțare una față de cealaltă. În partea de jos a acestui articol avem imagini suplimentare pentru a vă ajuta să comparați și să contrastați proprietățile de lucru ale albului pe care l-ați ales.

Opacitate și transparență

Alb opac

Dacă obiectivul dvs. este același cu cel al impresioniștilor: să simulați lumina lumii, fie că este vorba de peisaj, natură moartă sau portret, atunci albul opac va sprijini acest stil de pictură directă.

Albul de titan și Albul radiant fac acest lucru mai bine decât oricare dintre alburile de plumb cu care au avut de lucru impresioniștii. Albul opac Titanium White și Radiant White de la Gamblin poartă încărcături mai mari de titan și, la rândul lor, reflectă înapoi 97% din lumina care cade pe ele, față de 93-95% pentru albii de plumb incluși în testul nostru.

Alb transparent

Rezistența ridicată a nuanței și opacitatea nu sunt pentru toată lumea. Pictura figurativă în stil renascentist, care se străduiește să arate transluciditatea pielii, se descurcă cel mai bine cu un alb mai translucid.

Albul de zinc se află la capătul spectrului, cu cea mai slabă putere de nuanțare și o transparență incredibilă. Poate fi folosit cu succes ca alb în glazuri și scrumbii în cazul în care glazura trebuie să modifice lumina sau atmosfera fără a “albi” ceea ce se află dedesubt. Gândiți-vă la reprezentarea ceții unde oceanul întâlnește pământul, la transparența voalului unei femei sau la strălucirea luminii care se desprinde de pe sticlă. Albul de zinc face ca acest lucru să fie ușor de descris, în timp ce albul pe bază de titan face acest lucru extrem de dificil.

Un sfat în ceea ce privește albul de zinc: dacă nu pictați pe un panou, albul de zinc nu ar trebui folosit ca alb principal într-o pictură în ulei. Zincul creează o peliculă de vopsea fragilă care poate provoca crăpături pe suporturile de țesătură întinsă. Aflați mai multe despre avantajele și dezavantajele oxidului de zinc în articolul nostru Sfaturi și tehnici pe această temă.

În 2014, Gamblin a scos pe piață un alt alb cu o putere de colorare redusă, care nu conține oxid de zinc. Albul transparent, din linia noastră de culori de ulei 1980, este o alternativă excelentă la albul de zinc în astfel de scopuri. Transparent White este realizat cu pigment de titan, dar implică și utilizarea unor ingrediente inerte brevetate adăugate la dioxid de titan și praf de marmură. Poate că Zincul și-a întâlnit perechea mai flexibilă!

Temperatura

Alburile din ulei de in sunt mai calde; cele din ulei de șofrănel au o culoare neutră. Pentru majoritatea pictorilor în ulei, temperatura de culoare a albului, care este determinată de uleiul cu care este făcut albul, nu este un aspect important. Dar aceasta va fi un considerent important pentru artiștii care pictează în mod obișnuit pasaje de alb pur. Acest lucru este valabil mai ales pentru artiștii abstracți care folosesc albul ca o culoare și nu ca lumină în cadrul unei picturi. La îmbătrânire, albul din ulei de șofrănel își păstrează cel mai bine culoarea: pentru artiștii abstracți, acest lucru înseamnă, de asemenea, că toate culorile amestecate cu albul de șofrănel își vor păstra cel mai bine culoarea originală.

Dacă acest lucru vă descrie, avem Titanium Zinc White, Radiant White și 1980 Titanium White din care puteți alege, deoarece toate acestea sunt realizate cu liant din ulei de șofrănel.

În 2013 am lansat două culori noi, Warm White și Cool White. Aceste alburi unice, influențate de temperatură, sunt formulate pentru pictorii care doresc să țină cont de culoarea luminii în amestecurile lor de culori. Culoarea sursei de lumină influențează toate celelalte culori din subiectul picturii. Utilizarea unui alb care reproduce temperatura luminii dumneavoastră poate crea o calitate constantă a luminii și o armonie a culorilor în întreaga pictură.

Așa că poate vă întrebați acum, care este cel mai bun alb?

“Dacă ar trebui să sugerez un singur alb pentru utilizare generală, acesta ar fi albul nostru Titanium Zinc White”, spune Robert Gamblin. “Exprimarea culorii este primordială pentru mine, iar Titanium Zinc White permite ca acest lucru să iasă la iveală. Are o culoare albă neutră frumoasă, iar puterea sa de colorare nu este foarte mare, astfel încât culorile amestecate în el nu sunt copleșite de puterea albului. De asemenea, se usucă destul de aproape în timp de albii din ulei de in și se usucă flexibil”, explică el.

Rețineți că 1980 Titanium White este un alt concurent puternic pentru cel mai bun alb universal. 1980 Titanium White este, de asemenea, neutru în temperatură, cu o putere de colorare care nu este prea puternică. Atât Titanium Zinc White, cât și 1980 Titanium White sunt legate în ulei de șofrănel și au o consistență moale pentru o amestecare ușoară. Valoarea mare a culorilor noastre de ulei 1980 face ca 1980 Titanium White să fie o alegere excelentă pentru artistul care folosește o cantitate mare de culoare albă în ulei în lucrările sale, care lucrează la scară mare sau în aplicații groase de culoare.

[sursa: https://gamblincolors.com/getting-the-white-right-by-robert-gamblin/]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.