Gamblin: culori de ulei, auxiliare pictura si pigmenti

Suntem foarte entuziasmati de a fi primul partener Gamblin din Romania si de a va putea oferi intreaga lor gama de produse pentru pictura in ulei! Obiectivul companiei Gamblin este acela de a duce mai departe in viitor pictura in ulei si pentru imprimare. Compania a fost fondata de Robert Gamblin in anul 1980, care a studiat procesul de fabricare a vopselelor de ulei de peste 25 de ani, practicand si experimanetand in garajul sau. Robert Gamblin a avut nevoie de un an intreg inainte de a fi multumit de albul lui!

Gamblin Artist Colours se straduiesc sa creeze materiale de arta care sa fie adevarate, cu proprietati istorice de lucru, dar si mai sigure si mai permanente. Ei se mandresc cu crearea de culori de ulei care nu numai ca au o calitate excelenta a pigmentului si o textura unica ce permite artistilor sa lucreze mai liber si mai direct, dar sunt netoxice, nu miros a solvent sau agenti chimici, nu contin substante de umplutura (geluri, ceruri samd), fiind pure si cu un grad exceptional de acoperire.

“I have always wanted to give artists colour at its maximum with a luscious texture. A texture that readily responds to an artist’s intention and handles beautifully. A colour reaches its maximum when the pigment has been developed to the highest emotional resonance for that colour. There is so much more to our work than fine raw materials and high pigment loads. At Gamblin, we are forging together the right balance of pigment, oil, history, science and emotion. All twenty of us are dedicated to getting that balance right. Every colour. Every batch. Every time. We also believe in giving artists more and asking for less. Artists deserve to be able to use colour freely, without hesitation or reservation. And to get in the flow of their painting, unencumbered by expectations or doubt. This is the other half of our work, helping artists select and master the materials best suited to their artistic intentions. We are the first colourhouse to build and organize our palette entirely around the needs of today’s painters.” – Robert Gamblin

Culori de ulei Gamblin

Gamblin produce 3 tipuri de culori de ulei, fiind toate disponibile in magazinul CraftMall.ro: Gamblin Artists Oil Colours, Gamblin 1980 Oil Colors si Gamblin Fastmatte Alkyd Oil Colours.

Culorile de ulei Gamblin Artists Oil Colours

Contin 96 de culori superbe, incluzand o varietate de alburi si patru metalizate. Gamblin Artists Oil Colour este organizata in patru grupe diferite de pigmenti: I. culori minerale anorganice (mineral inorganic colour) realizate din pigmenti anorganici cum ar fi minereurile metalice, II. culori organice moderne (modern organic colour) realizate din pigmenti organici pe baza de carbon, III. culori radiante (radiants) opt nuante intense care sunt amestecuri de culoarea pura cu alb, si IV. alburile (whites, greys, blacks).

Fiecare culoare are propria sa descriere unica ce permite artistului sa cunoasca mai bine culorile inainte de a le cumpara – de exemplu, culoarea lor albastru de mangan este descrisa ca “o recreatie excelenta a culorii originale, inlocuind cu succes un pigment invechit. Albastru transparent, albastru transparent si subtil, deosebit de util pentru pictura cerului si a apei “. Aceste descrieri pot fi gasite alaturi de fiecare culoare de ulei Gamblin in magazinul nostru online. Fiecare culoare are, de asemenea, un model, cum ar fi exemplele de mai jos, care arata culoarea adevarata, precum si nuanta, umbra si asa mai departe. Informatii mai detaliate privind culorile de ulei Artist Oil Color puteti gasi pe siteul Gamblin accesand urmatorul link: https://www.gamblincolors.com/oil-painting/color/artist-grade-oil-colors/

I. Culori minerale anorganice (mineral inorganic colour)

Pentru multi dintre acesti pigmenti, culoarea lor este dezvoltata in cuptoare la caldura foarte mare. In partea inferioara a partii minerale a diagramei de culori Gamblin se afla grupul de culori de pamant care a constituit inima paletelor pictorilor din timpul epocii clasice. Acest grup de pigmenti, care isi are originea in pictura de pestera si in antichitate, a fost elemental esential din paleta pictorului de ulei de la Renastere prin epoca clasica. Din aceasta gama limitata de culori ale pamantului, pictorii au reprezentat forma prin trasarea unor contraste mari intre intunericul bezna si cele mai usoare lumini, creand efectul chiaro-scuro (literal, “lumina-intuneric”), atat de caracteristic pentru picturile clasice. In timpul Revolutiei Industriale, o gama completa de pigmenti anorganici a fost dezvoltata din compusi de minerale cum ar fi cobalt, cadmiu si mangan. Tonurile lor intense de masa au completat culorile pamantului pe paletele pictorilor si au inlocuit culorile realizate din pietre semipretioase scumpe, culori fugitive sau compusi foarte toxici. Acest spectru complet de pigmenti, ambalate pentru prima data sub forma de uleiuri in tuburi, a exprimat interesul impresionistilor in culoarea pura. Culorile minerale capata tente de gri atunci cand sunt amestecate cu alb, care este perfect pentru captarea culorilor lumii naturale. Pigmentii minerali au continut mai mare de pigment si putere mai mica decat culorile moderne. Ele sunt mai slabe si, in mod natural, mai mate. Culorile minerale sunt in cea mai mare parte opace. Ultramarine Blue si Viridian, care sunt transparente, sunt exceptii. Culorile minerale au un grad excelent de rezistenta la lumina.

II. Culori organice moderne (modern organic colour)

Pigmentii organici moderni sunt pe baza de carbon. Majoritatea culorilor moderne, inclusiv Quinacridone, Phthalo si Perylene, sunt transparente. Hansa si Napthol sunt semi-transparente. Datorita dimensiuni lor reduse ale particulelor si absorbtiei mai mari a uleiului (mai gros), pigmentii moderni fac culori cu un continut foarte ridicat de intensitate, fiind in mod natural mai lucioase.Cand sunt amestecate cu alb, culorile moderne fac nuante incredibil de intense. Mai degraba de a trece de la alb la negru, o familie de culori moderne trece de la cald (Phthalo Emerald) la rece (Phthalo Green). Culorile moderne au un grad de rezistenta la lumina excelenta, cu exceptia pigmentilor Hansa galbena si Napthol, care sunt considerati foarte buni. Fiecare tub de culoare este marcat cu o nota de rezistenta la lumina. Mineralele si culorile moderne sunt complet compatibile una cu cealalta. Pictorii pot folosi caracteristicile fiecarui grup de culori descris mai sus pentru a crea o paleta proprie de culori personalizate.

III. Culori radiante (radiants)

Culorile Radiant ofera pictorilor opt nuante intense in amestecuri de culoare pura si alba, la valoarea 7 pe sistemul Munsell®. Folosind aceste nuante Radiant, pictorii pot construi tonuri stralucitoare/luminoase in tehnica underpainting substraturi luminoase (high key underpainting) pe care pot aplica glazura pentru a obtine efecte optice de lumina si umbra.

IV. Alburile (whites, greys, blacks)

Cea mai importanta nuanta de culoare pe care o avem pe paleta de pictura este cea alba. Exista noua nuante diferite de alb Gamblin pentru a oferi artistilor o gama variata si larga de proprietati, temperaturi, viteze de uscare, intensitate si opacitate. Va invitam sa consultati articolul Getting the White Right (Alegerea albului potrivit) de pe site-ul Gamblin pentru informatii detaliate despre selectarea albului potrivit. Numite dupa orasul in care sunt pruduse si cerul sau caracteristic gri, Gamblin Portland Grays (Light, Medium si Deep) sunt formulate astfel incat pictorii poata reduce usor intensitatea (croma) si ajusta valorile. Gama de griuri Portland Grays neutre este extinsa cu Portland Warm Gray si Portland Cool Gray. O triada de culori primare este creata atunci cand se adauga Titan Buff la acestea, oferind pictorilor abilitatea de a obtine o gamă de griuri colorate.

Gamblin Chromatic Black este realizat din doua complemente perfecte, Quinacridone Red si Phthalo Emerald.
Graficele conturează, de asemenea, compozitia pigmentului pentru fiecare culoare, ASTM Lightfastness Ratings si identifica culorile in opace, semi-transparente si transparente.

Titanium White, Radiant White, Titanium Zinc White, Quick Dry White, Flake White Replacement, FastMatte Titanium White, Zinc White.

La crearea culorilor de ulei Artist, Gamblin a avut grija nu numai de modul in care lucreaza un artist, ci si de mediul de lucru al acestuia. Uleiurile de la Gamblin au cele mai bune calitati ale culorilor de ulei traditionale, combinate cu cele mai noi inovatii tehnice, pentru a oferi cele mai bune proprietati de lucru. Gama de produse Artist’s Oil se intinde de la culorile istorice precise, pana la nuantele moderne, sintetice.

Gamblin Artist’s Oil sunt realizate cu cele mai buni pigmenti disponibili si sunt complet netoxice. Cele mai multe dintre uleiurile din gama sunt realizate cu liant de ulei de rapita alcalin rafinat, iar celelalte cu un liant de ulei de sofranel. In comparatie cu uleiul de in presat la rece (un liant traditional de vopsea pe baza de ulei), uleiul de in rafinat cu alcalii se ingalbeneste mult mai greu, creand in acelasi timp un strat de culoare puternic si flexibil. Nu numai ca uleiurile vegetale utilizate in culorile Gamblin sunt complet netoxice, dar sunt utilizate in mod obisnuit in produsele de sanatate si de frumusete, astfel incat siguranta lor in utilizarea culorilor nu preznta nici un risc.

Nu sunt necesari solventi pentru a picta cu uleiurile Artist Oil Gamblin; ele pot fi diluate cu mici cantitati de ulei de in. Pensulele murdare pot fi curatate pur si simplu prin stergerea excesului de culoare, folosind putin ulei din semințe de in Gamblin rafinat Gamblin Refined Linseed Oil si apoi clatirea cu un brush cleaner sau apa si sapun.

Culorile de ulei Gamblin 1980 Oil Colors

True color. Real value – sunt create cu aceleasi daruire si pigmenti puri care intră in uleiurile Artist Oil. In plus, folosim acelasi proces de amestecare, macinare, umplere si etichetare manuala. Pentru a reduce costul culorilor de ulei, unii producatori folosesc geluri si ceara pentru a rigidiza culorile si pentru a inlocui pigmentii traditionali cu materiale mai putin costisitoare.

Abordarea Gamblin este diferita. Culorile de ulei 1980 sunt formulate cu pigmenti puri, cel mai bun ulei rafinat de in si pulbere de marmura (carbonat de calciu). Mai multe culori accesibile au fost facute cu aceste trei ingrediente incepand cu pictura in ulei. Cu culorile 1980, artistii experimenteaza culori care sunt adevarate, fara texturi omogenizate sau amestecuri de culori murdare. Abordarea noastra de a folosi atat materii prime și procese traditionale asigura artistilor sa experimenteze proprietatile bogate de lucru pe care le asteapta de la culorile lor de ulei.

Descarca brosura culorilor de ulei 1980 Gamblin oil colors

Culori de ulei alchidice Gamblin FastMatte Alkyd Oil Paint

Gamblin FastMatte Alkyd Oil Colors sunt culori de ulei de calitate excelenta, cu un timp de uscare rapida. Timpul de uscare a uleiului Gamblin FastMatte depinde de grosimea straturilor de vopsea folosite, dar straturile subtiri vor fi uscate la atingere si vor putea fi lucrate peste 24 de ore. Rata consistenta de uscare a culorilor FastMattei inseamna ca un pictor poate reveni pe o lucrare de arta cu o suprafata uscata in ziua urmatoare. Aceasta calitate, obtinuta prin liantul de rasina alchidica a vopselei, impreuna cu finisarea mata fac din FastMatte alegerea ideala pentru pictura.

Culorile FastMatte sunt compatibile cu mediumurile pentru pictura Gamblin si culorile traditionale de ulei. Cand subtiati culorile FastMatte utilizati parti egale de Galkyd si Gamsol. Acest amestec, daca este utilizat în mod moderat, va reduce culorile fara a incetini timpul de uscare sau o crestere semnificativa a luciului. Vernisul Gamvar Picture Varnish poate fi aplicat pentru a satura culorile si a conferi o suprafata uniforma satinata sau lucioasa lucrarii finite.

Afla mai multe detalii despre culorile FastMatte de pe site-ul Gamblin.

Mediumurile Gamblin pentru pictura in ulei

Mediumurile pentru pictura ofera mult mai mult decat pur si simplu extinderea culorilor de ulei. Ele modifica proprietatile de lucru ale culorii uleiului din tub – de la o consistenta fluida la una mai vascoasa, pentru a crea urme groase, clare. Suporturile de pictura largesc, de asemenea, calitatile vizuale ale culorilor de ulei – de la cresterea transparentei straturilor de culoare pana la crearea diferitelor calitati ale suprafetei de lucru, de la luciu inalt pana la mat.

Gamblin are, de asemenea, si o gama larga de medumuri pentru pictura in ulei. Gamvar, Galkyd si Gamsol sunt doar trei dintre preferinte printre aceste produse.

Gamvar este un vernis final revolutionar care poate fi folosit pentru picturile de ulei si acrilic. Spre deosebire de majoritatea lacurilor finale, acesta poate fi aplicat de indata ce partea cea mai groasa a unui tablou este uscata la atingere (spre deosebire de timpul de asteptare obisnuit de 6 – 12 luni!). Daca lucrarea are multe zone incarcate, puteti testa cat de uscata este prin apasarea unghiei in stratul de culoare – daca vopseaua este ferma, aceasta poate fi vernisata. Gamvar este si ramane limpede. Este flexibil si permite culorii sa se usuce sub suprafata lacuita. A fost creat in colaborare cu Galeria Nationala de Arta din SUA si este de cea mai inalta calitate.

Gamsol este un solvent mineral inodor care a fost fabricat cu scopul de a oferi un medium sigur si netoxic. Acest solvent este, fara indoiala, unul dintre cele mai sigure pe care le puteti folosi in studio, este reutilizabil si netoxic cand este folosit in doza recomandata. Solventii minerali aromatici sunt cele mai daunatoare tipuri de alcool, iar Gamsol a rafinat mai mult de 99% din componenta sa aromatica. De asemenea, are un punct de aprindere ridicat, viteza lenta de evaporare si nu poate fi absorbit de o piele sanatoasa. Gamsol poate fi folosit pentru a subtia culorile si mediumurile de ulei, precum si pentru curatarea generala a studioului.

Alte mediumuri fantastice includ Galkyd (aceasta vine si intr-o versiune usoara light) si Neo Meglip. Galkyd poate fi folosit pentru a subtia vopselele de ulei si pentru a spori transparenta si luciul, facandu-l grozav pentru glazuri. Se usuca rapid si va elimina urmele de pensula. Neo Meglip este un medium gel moale care mentine corpozitatea culorilor de ulei si va da un finisaj neted, matasos si semi-lucios.

Pigmenti pulbere Gamblin

Pigmenții uscati Gamblin sunt utilizati pentru a crea o varietate de medii de vopsire cum ar fi uleiuri, acrilice, acuarele, tempera de ou si encaustic. Pigmentii uscati sunt adesea utilizati in tehnicile mixte si tehnicile de pictura decorativa.

Pentru a crea culoarea uleiului unui artist, pigmentii puri uscati sunt bine macinati si amestecati in ulei de in, rafinat sau rece, pentru a forma o pasta rigida. Gamblin Artists Colours ofera o gama de pigmenti uscati pentru pictorii care doresc sa isi faca propriile culori de ulei.

Indiferent de liantul utilizat pentru amestecarea pigmentilor uscati, artistii trebuie să fie foarte atenti la manipularea pulberilor. O masca respiratorie trebuie purtata astfel incat sa nu se inhaleze praf de pigment.


Site-ul Gamblin SUA merita cu siguranta o vizita pentru a afla mai multe despre produsele sale, cum sa le folosesti cel mai bine, precum si despre materialele informative, sfaturile si trucurile, asa ca nu ezita sa il accesezi.

Toate produsele Gamblin le gasesti in magazinul CraftMall.ro

CraftMall.ro – Your Art, Your Way: #ARTYOURWAY

 

(Autor: artist plastic Andra Nenciu)

Leave a Reply

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.